Ako vznikol projekt
„Môj psík Azor dáva pozor!"?
Autorský program bol odpoveďou na zvýšený trend ťažkostí detí a žiakov, ktoré rodičia a pedagógovia spoločne opisujú ako: „Je nesústredený. Koná unáhlene, bez rozmyslu. Robí chyby z nepozornosti. Nič nedokončí. Skáče od jedného k druhému. Nemá dostatok výdrže. Ľahko ho všetko vyruší. Je málo motivovaný. Keby sa viac sústredil...“. Tieto problémy neraz komplikujú školskú úspešnosť a neskôr i sebaobraz detí. Vytvárať štruktúru, postupné kroky, nacvičovať sebainštruktáž, pracovať s motiváciou, posilňovaním, naučiť sa používať pomocné stratégie ako napr. prekrývanie priestoru – to všetko môže byť veľmi užitočné a napomáhajúce k lepšiemu sústredeniu aj na rutinnejšie úlohy. Ako však priniesť intervencie čo najviac k deťom a podporiť ich v spoluúčasti a v túžbe po objavovaní tak, aby im to dávalo zmysel? Ako im ho čo najskôr a čo najviac dať „do vlastných rúk“? Ako podporiť kompetencie ako sebaregulácia, sebakontrola, sebaorganizácia, ktoré sú potrebné viac-menej celoživotne?